Svenska Nätter

This fiery three-track EP is a raw, genre-defying Swedish rollercoaster that crashes through wild party energy, rebellious rock rage, and melancholic barroom loneliness. Blending rockabilly swagger, dubstep muscle, glossy pop irony, and tender folk-waltz heartbreak, it delivers everything from dancefloor rebellion to late-night confessions – all with authentic Swedish soul and attitude.

Hela din kärlekAlva Persel

Track 1: An upbeat 150 BPM party bomb that fuses rockabilly twang guitars, slap bass, handclaps, heavy dubstep drops, eurodisco synth leads, and hip-hop grooves. With a powerful, slightly husky female Swedish vocal full of grit and youthful rebel energy, this bouncy, hook-packed banger is pure dancefloor adrenaline. It’s about grabbing love with both hands – no half-measures, just full-throttle passion under neon lights and roaring engines.

Du går förbi, tappar mitt mod, tappar mitt mod
När du ler, pulserar mitt blod, pulserar mitt blod
Behöver inget guld,
ingen bil eller plan
Bara dina händer som håller min hand

Ge mig hela din kärlek, inte bara en bit
Jag vill känna ditt hjärta mot mitt varje stund
Jag är ingen tjuv men jag tar det jag kan
Och jag lovar, älskling, jag sviker dig aldrig
Ge mig allt du har, inte bara det som blir kvar

Du dansar runt som en låga i natt, som en låga i natt
Jag försöker följa, du skrattar glatt, du skrattar glatt
Folk kan glo bäst de vill,
bryr mig inte ett skvatt
Jag ser hur du ler bara mot mig

Ge mig allt du har, inte bara det som blir kvar
Jag vill känna ditt hjärta mot mitt varje stund
Jag är ingen tjuv men jag tar det jag kan
Och jag lovar, älskling, jag sviker dig aldrig
Ge mig hela din kärlek, inte bara en bit

Vi kan smita innan
gryningen gryr
I en bil som skramlar
men rullar ändå
När solen letar sig
fram över taken
Är du kvar hos mig,
Det är det enda som räknas

Ge mig allt du har, inte bara det som blir kvar
Jag vill känna ditt hjärta mot mitt varje stund
Jag är ingen tjuv men jag tar det jag kan
Och jag lovar, älskling, jag sviker dig aldrig
Ge mig hela din kärlek, inte bara en bit
Jag vill känna ditt hjärta mot mitt varje stund
Jag är ingen tjuv men jag tar det jag kan
Och jag lovar, älskling, jag sviker dig aldrig
Ge mig allt du har, inte bara det som blir kvar

Klick & ReplayRonny Granvik

Track 2: A snarling 128 BPM male-led anthem that wages war on plastic pop. Raspy, passionate, slightly off-tune rock vocals battle against ironic glossy production, flipping between shiny synth-pop verses and brutal, high-gain rock choruses packed with screaming guitars, chaotic drums, and pure sweat-soaked chaos. A love letter to real rock ’n’ roll – tinnitus, spilled beer, and all.

Du kallar det hits, jag hör bara skräp
Hissmusik som sipprar ut i ett tomt köpcentrum mitt i natten

Pop är för hjärtan som aldrig slog hårt
Vi vill att strängarna skriker, brutalt och rått
Ni har refränger som luktar dyr parfym och söt spray
Vi har tinnitus, svett och spya som torkat fast på replokalens golv

Pop, pop, klick och replay
Pop, pop, hjärndöd varje helg

Rock, rock, rundgång och kaos
Rock, rock – säkringarna går!

Ni står med filtret på topp
Gungar till beats som ingen minns i morron ––
Glitter i håret, poserar som om livet vore TikTok
Vi kom hit med dist gitarrer, jackor som stinker öl
Vi tappar greppet totalt – och kallar det rock’n’roll

Ni snackar vibe och perfektion
Vi spela rock’n’roll tills vi dör
Ni dansar i takt till en köpt produktion
Vi följer ruset – med öl och whiskey………………….
Vi tappar kontrollen och hela kvarteret hatar oss

Ni vill vara snygga, vi vill vara höga och bråkiga.
Ni vill vara rätt – vi vill vara bannlysta och stökiga
Ni vill bli älskade och hyllade
Vi vill bli hatade och fruktade

Du kallar det hits, jag hör bara skräp
Hissmusik som sipprar ut i ett tomt köpcentrum mitt i natten

Pop är för hjärtan som aldrig slog hårt
Vi vill att strängarna skriker, brutalt och rått
Ni har refränger som luktar dyr parfym och söt spray
Vi har tinnitus, svett och spya som torkat fast på replokalens golv

Rock, rock, rundgång och kaos
Rock, rock – säkringarna går!

Pop, pop, klick och replay
Pop, pop, hjärndöd varje helg

Pop, pop, klick och replay
Pop, pop, klick och replay
Rock, rock, rundgång och kaos
Rock, rock, rundgång och kaos

Pop är för hjärtan som aldrig slog hårt
Pop är för hjärtan som aldrig slog hårt
Pop är för hjärtan som aldrig slog hårt
Pop är för hjärtan som aldrig slog hårt

Kvarterskrogen (Min plats vid fönstret)Sixten Rude

Track 3:A slow, melancholic 80 BPM Swedish barroom waltz in 3/4 time. A weary, raspy male voice delivers fragile confessions over acoustic guitar, sighing accordion, upright bass, and subtle jazzy piano. Darkly humorous yet deeply touching, it paints the lonely life of a regular at the local pub – fleeting connections, police rides home, and quiet nights that end with a cigarette and an honest conversation with the darkness.

Min plats vid fönstret är nästan reserverad
Bredvid den gamla spel-maskinen och en blomma sned
De fyller mitt glas utan att jag ber
Jag är en del av möblemanget – det är nog så de mig ser

Jag pratar med folket om vädret och ny-val
Och om kvinnan från igår som försvann som på signal
Ibland kommer någon och sätter sig nära
Men oftast är stolen mittemot bara där som en ära

Och ibland följer nån med hem
Men det känns aldrig rätt
Vi skrattar åt tystnad
Och rör vid varann med respekt
Men hon går innan morgonen
Och lämnar perfymdoft
Som påminner mig om sånt
mitt livs lilla rymd saknar

En gång i månaden, kanske lite mer
Körs jag hem av polis när benen går fel
De känner mig nu, säger “du är ju snäll”
Och jag tackar så artigt – för ett fängelse känns illa ikväll

Men ibland sover jag där
På en brits som är kall
Med en filt som luktar desinfektion
Och jag lovar att skärpa mig
Men ingen har bett
Och jag vet att dom ljuger när dom säger:
“Det här är nog bäst”

På tisdagar dansar en kvinna med klackar
Som ekar som minnen från nånting som brast
Hon nickar ibland, som om hon ser mig
Och jag nickar tillbaks – för det är det närmaste kärlek jag haft

Och ibland följer nån med hem
Men oftast går jag själv
Med kavajen på sniskan
Och en cigg som brunnit ut av sig själv
Och jag säger till natten:
“Vi ses imorgon, min vän”
Den svarar aldrig, den lovar inget,
den är ärligare än [Paus] människor jag känt.

More from Klas Du Lence
More from Klas Du Lence

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *